TwitterFacebookLinkedIn

Menu

Verhaal van Inge

Inge Tillmans
leerkracht OBS de Duizendpoot

“Als klein meisje wist ik al: ik wil leerkracht worden. Ik ben nu het eerste jaar leerkracht na het afronden van de Pabo. Het is precies zoals ik had verwacht. Ik vind het zo mooi om samen met de kinderen te werken, om hun ontwikkeling te zien en om daar een bijdrage aan te leveren. Ik wil me ook graag blijven ontwikkelen in dit vak. Ik vind het een absolute meerwaarde dat Kindante investeert in ontwikkelingen van medewerkers. Het is een van de redenen waarom ik bij Kindante wilde werken. Ik voel me thuis en welkom. Ik word gezien en persoonlijk benaderd en behandeld. Ik voel me écht medewerker van Kindante!”

“Als klein meisje wist ik al: ik wil leerkracht worden. Ik was echt een ‘juffenkindje’, wilde altijd in de klas helpen. Spreekbeurten geven vond ik geweldig en ik vond het fantastisch om anderen iets uit te leggen. Ik bloeide op als ik dan waardering en een compliment kreeg. Toen al wist ik: dit wil ik iedere dag doen!

Na het behalen van mijn VMBO-diploma heb ik eerst drie jaar de opleiding tot onderwijsassistent gevolgd, als tussenstap naar de Pabo. Ik dacht: als de Pabo niet lukt, zit ik tóch in het onderwijs. Ik heb daarna de Pabo met succes afgerond en ben nu het eerste jaar gestart als leerkracht. Het is precies zoals ik had verwacht. Ik vind het zo mooi om samen met de kinderen te werken, om hun ontwikkeling te zien en om daar een bijdrage aan te leveren. Ik krijg van de kinderen terug waarom ik voor dit vak heb gekozen. Ik werk graag met tips en tops en laat ze ook meedenken over mijn eigen tips en tops. Laatst kreeg ik van een van de kinderen terug dat ik iets langzamer mag lezen bij het dictee. Dát vind ik nou echt super mooi; we doen het echt samen.

Wat ik ook zo mooi vind aan leerkracht zijn, is dat ik echt deel uitmaak van een team. Na school spreken we met het hele team de dag door. We kunnen dan sparren, onze expertise delen en elkaar vertellen waar collega’s schoolbreed mee bezig zijn. Dit maakt het team ook echt een team! We kunnen veel van elkaar leren; ik van de meer ervaren collega’s, maar zij ook van mij.

De ontwikkelingen in het  onderwijs gaan razendsnel. Toen ik begon op de Pabo werd gezegd: “iPads op scholen? Nee, dat gaat écht niet gebeuren!” En moet je nu eens zien. Inmiddels werken veel Kindantescholen in meer of mindere mate met iPads! Ik vind die ontwikkelingen reuze interessant, ik denk graag mee over de veranderingen en vernieuwingen in het onderwijs. Dat maakt het vak boeiend, uitdagend en nooit saai.

Ik heb zeker toekomstdoelen en wil me graag ontwikkelen binnen dit vak en binnen Kindante. In het Kindante DNA staat dat iedere medewerker zelf verantwoordelijk is om te leren, zich te ontwikkelen en om keuzes te maken, en dat Kindante dit ondersteunt. Dat merk ik nu al. Ik heb me ingeschreven voor twee kenniskringen, de ‘startende leerkracht’ en ‘gedragsspecialist’. Ik besef dat ik tegen dingen aan kan lopen waar ik van mezelf vind dat ik nog niet genoeg houvast heb. Dat hoop ik te leren in de kenniskringen, waarin ik ook ervaringen met collega’s van andere scholen kan delen. Ik vind het een absolute meerwaarde dat Kindante investeert in ontwikkelingen van medewerkers. Het is ook een van de redenen waarom ik bij Kindante wilde werken. Ik liep mijn stages op scholen van Kindante en had meteen goede ervaringen en het juiste gevoel. Ik voel me thuis en welkom. Ik word gezien en persoonlijk benaderd en behandeld. Ik voel me écht medewerker van Kindante!”


Contactinformatie

Dr. Nolenslaan 138                               KvK-nr:  41071699
6136 GV Sittard                                   ANBI:     6367732
046-4363366                                       IBAN:     NL57 RABO 0130567043
VoIP: 3003

BURO@kindante.nl

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld!